Przestrzeń do zabawy i pomoce montessoriańskie

Podstawą zajęć jest praca własna. Materiały w Naszej pracowni są pomocami montessoriańskimi. Dzięki temu możemy bez przeszkód prowadzić zajęcia metodyczne. Sala przedszkolna jest przestrzenią bliską naturze, z drewnianymi zabawkami, puzzlami i strefą relaksu z książką. Otoczenie, w którym przebywa dziecko jest usystematyzowane tematycznie, żeby ułatwić malcowi wybór zajęcia. Wszystkie pomoce są łatwo dostępne, a meble i sprzęty znajdują się na wysokości dziecka. Nauczyciel nie ingeruje w Jego pracę, nie poucza Go i nie przeszkadza. Dziecko samo wybiera sobie pomoce, z którymi chce pracować i które Je w danym momencie interesują.

Materiały obecne w sali podzielone są na pięć działów. Są to materiały z życia codziennego materiał sensoryczny, materiał kulturowy, materiał językowy oraz materiał matematyczny.

W trakcie pobytu w przedszkolu dzieci uczą się również rozmawiać między sobą i rozwiązywać konflikty w empatyczny sposób.

W naszym przedszkolu dużą rolę odgrywa porządek. Pilnujemy, by każdy przedszkolak sam organizował sobie przestrzeń do nauki i zabawy, dbając o nią. Wówczas dziecko czuje się pewniej i łatwiej jest Mu się skoncentrować. Nie oznacza to jednak, że nie proponujemy dzieciom zajęć dodatkowych. W Naszej placówce dostępne są zajęcia z logopedą, rytmiczne oraz językowe.

Właściciel przedszkola, dyrektor, nauczyciel, terapeuta pedagogiczny

Dyrektor i właściciel przedszkola. Absolwentka studiów na kierunkach pedagogicznych:


– doradztwo zawodowe z coachingiem (licencjackie),
– edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna (magisterskie),
– terapia pedagogiczna (magisterskie),
– zarządzanie w oświacie (podyplomowe),
które realizowała na Uczelni Korczaka w Warszawie.

Certyfikowany nauczyciel metody Marii Montessori ukończony w Polskim Instytucie
Montessori oraz absolwentka kursu Porozumienia bez Przemocy, następnie kilkumiesięcznej
superwizji z tego obszaru.
„Praca z dziećmi i dla dzieci pozwala mi spojrzeć na świat inaczej. Uczę się od Nich bycia tu
i teraz. Obserwowanie, jak się rozwijają, jak zachowują w sytuacjach z rówieśnikami daje mi
poczucie, że jestem we właściwym miejscu i co ważne z właściwymi ludźmi.
Dobór zespołu został przeze mnie dokonany w sposób niezwykle uważny i zgodnie z
wartościami wyznawanymi w przedszkolu. Dzięki temu drużyna ta jest ze sobą w
niespotykanej harmonii i przez długi czas.
Taki sam system rekrutacji jest przez nas stosowany również wobec rodzin obecnych w
przedszkolu. Taka forma współpracy z rodzinami naszych przedszkolaków pozwala na
ominięcie niepotrzebnych nieporozumień w oparciu o różne wartości właśnie. To fundament
wspólnej drogi w przedszkolu.
Mam nadzieję, że mimo moich ludzkich niedociągnięć, miejsce to jest bezpieczną przystanią
w tym pełnym zawirowań świecie zarówno dla dzieci, jak i dla Ich rodziców, ponieważ mam
świadomość, że przedszkole, to etap ważny i pełen wyzwań nie tylko dla dziecka, ale również
dla rodziców, którzy chcą mieć pewność, że zostawiają wszystko, co mają najcenniejsze w
życiu w dobrym, ciepłym i pełnym empatii Dom(k)u.
Prywatnie jestem mamą czterech chłopców, z czego dwóch miałam szczęście poznać już
chodzących po tym świecie. Jestem wdzięczna, że mogę być Ich mamą, jest to główne zajęcie
w moim życiu pozazawodowym. Poświęcam tej roli większość mojego wolnego czasu.
Chłopcy chłoną świat ucząc się w systemie edukacji domowej.
Regeneruję się poprzez zdobywanie nowej wiedzy, czytanie książek, granie w planszówki i
oglądanie dobrych filmów, które zostają we mnie jeszcze przez długi czas.”