loader

Czy w przedszkolu Montessori dziecko może robić co chce?

Pedagogika Montessori znana jest ze swojej kultywacji wolności w wychowaniu, a nie wolności od wychowania, o co często błędnie posądzana jest ta metodyka. Wolność dotyczy przede wszystkim aspektu edukacyjnego. Nauczyciel pyta dziecko: „Nad czym dziś pracujesz? Czy chcesz pracować w grupie, czy samodzielnie? Jak długo chcesz badać jeden temat, czy chcesz spróbować poznać wiele zagadnień?”, nie narzucając Mu jednocześnie tematu zajęć. Drugim, niezwykle ważnym aspektem wolności montessoriańskiej jest wolność od konkurencji. Dziecko nie jest karane ani nagradzane za wykonaną pracę. Wybiera ją samodzielnie, co w naturalny sposób eliminuje konkurowanie. Współzawodniczenie pojawia się znacznie później. Zwykle dopiero w szkole, co ułatwia rozwój dojrzałości emocjonalnej dziecka i przygotowuje Je do zmierzenia się z rywalizacją szkolną. Wzrastając w takich warunkach, dziecko wzmacnia naturalną chęć do uczenia się i poznawania świata.

Czy moje dziecko poradzi sobie w szkole publicznej?

Przedszkole Domek Montessori istnieje od 2015 roku (jeszcze jako punkt przedszkolny). Mury placówki opuściło już kilka roczników uczniów. Wielu absolwentów uczęszcza do standardowych rejonowych szkół publicznych. Zarówno od dzieci, jak i rodziców wiemy, że radzą sobie doskonale pod kątem edukacyjnym, zaś dzięki dużej uważności na budowanie relacji, równie dobrze radzą sobie wśród rówieśników. Często Są to dzieci wspierające pozostałych uczniów w trudach pierwszych lat nauki i pomagają Im zrozumieć zawiłości językowe oraz matematyczne.

Obszar rekrutacji

– przedszkole Montessori Wawer
– przedszkole Montessori Otwock
– przedszkole Montessori Józefów
– przedszkole Montessori Praga Południe
– przedszkole Montessori Falenica
– przedszkole Montessori Wesoła
– przedszkole Montessori Międzylesie
– przedszkole Montessori Radość

Rectangle-1865.webp
img
image

© 2022 Przedszkole Ekologiczne
Domek Montessori

Adres

Rzeźbiarska 28
04-633 Warszawa- Anin

img
image
img
Nasze social media
img
back-to-top

Właściciel przedszkola, dyrektor, nauczyciel, terapeuta pedagogiczny

Dyrektor i właściciel przedszkola. Absolwentka studiów na kierunkach pedagogicznych:


– doradztwo zawodowe z coachingiem (licencjackie),
– edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna (magisterskie),
– terapia pedagogiczna (magisterskie),
– zarządzanie w oświacie (podyplomowe),
które realizowała na Uczelni Korczaka w Warszawie.

Certyfikowany nauczyciel metody Marii Montessori ukończony w Polskim Instytucie
Montessori oraz absolwentka kursu Porozumienia bez Przemocy, następnie kilkumiesięcznej
superwizji z tego obszaru.
„Praca z dziećmi i dla dzieci pozwala mi spojrzeć na świat inaczej. Uczę się od Nich bycia tu
i teraz. Obserwowanie, jak się rozwijają, jak zachowują w sytuacjach z rówieśnikami daje mi
poczucie, że jestem we właściwym miejscu i co ważne z właściwymi ludźmi.
Dobór zespołu został przeze mnie dokonany w sposób niezwykle uważny i zgodnie z
wartościami wyznawanymi w przedszkolu. Dzięki temu drużyna ta jest ze sobą w
niespotykanej harmonii i przez długi czas.
Taki sam system rekrutacji jest przez nas stosowany również wobec rodzin obecnych w
przedszkolu. Taka forma współpracy z rodzinami naszych przedszkolaków pozwala na
ominięcie niepotrzebnych nieporozumień w oparciu o różne wartości właśnie. To fundament
wspólnej drogi w przedszkolu.
Mam nadzieję, że mimo moich ludzkich niedociągnięć, miejsce to jest bezpieczną przystanią
w tym pełnym zawirowań świecie zarówno dla dzieci, jak i dla Ich rodziców, ponieważ mam
świadomość, że przedszkole, to etap ważny i pełen wyzwań nie tylko dla dziecka, ale również
dla rodziców, którzy chcą mieć pewność, że zostawiają wszystko, co mają najcenniejsze w
życiu w dobrym, ciepłym i pełnym empatii Dom(k)u.
Prywatnie jestem mamą czterech chłopców, z czego dwóch miałam szczęście poznać już
chodzących po tym świecie. Jestem wdzięczna, że mogę być Ich mamą, jest to główne zajęcie
w moim życiu pozazawodowym. Poświęcam tej roli większość mojego wolnego czasu.
Chłopcy chłoną świat ucząc się w systemie edukacji domowej.
Regeneruję się poprzez zdobywanie nowej wiedzy, czytanie książek, granie w planszówki i
oglądanie dobrych filmów, które zostają we mnie jeszcze przez długi czas.”