loader

Zajęcia dodatkowe dla przedszkolaków

W Domku dzieci uczą się świata według pedagogiki Montessori, ale wiemy też doskonale, jak ważne są zajęcia usprawniające rozwój ruchowy czy językowy. Dlatego proponujemy przedszkolakom zajęcia z rytmiki, języka angielskiego oraz zajęcia logopedyczne zarówno w grupach, jak i w razie potrzeb w terapii indywidualnej.

img

Język angielski

Istotną dla Nas formą zajęć językowych, jaką proponujemy przedszkolakom, jest nauka języka angielskiego. Pracujący z dziećmi nauczyciel pomaga Im przyswajać język świadomie. Prowadzi swobodną konwersację, proponuje gry, zabawy, rymowankim czy wierszyki, przy których dzieci świetnie się bawią. Język angielski obecny jest również  podczas codziennych zajęć dzieci. Nauczyciel prowadzi z nimi swobodne konwersacje w dowolnej części dnia i w różnych sytuacjach, utrwalając tym samym umiejętności wcześniej zdobyte. Zajęcia prowadzą wyłącznie nauczyciele posiadający certyfikat potwierdzający znajomość języka.

Drugą formą zajęć językowych, jaką proponujemy przedszkolakom, jest nauka języka angielskiego. Pracujący z dziećmi nauczyciel pomaga im przyswajać język świadomie. Prowadzi swobodną konwersację, proponuje gry, zabawy, rymowanki czy wierszyki, przy których dzieci świetnie się bawią. Język angielski obecny jest również podczas codziennych zajęć dzieci. Nauczyciel prowadzi z nimi swobodne konwersacje w dowolnej części dnia i w różnych sytuacjach, utrwalając tym samym umiejętności wcześniej zdobyte. Zajęcia prowadzą wyłącznie nauczyciele posiadający certyfikat potwierdzający znajomość języka.

img

Rytmika i inne zabawy ruchowe według Montessori

Zajęcia ruchowe również opierają się na zasadzie swobodnego uczestnictwa. Celem rytmiki jest wsparcie rozwoju fizycznego, emocjonalnego, intelektualnego i oczywiście muzycznego. 

Na tych zajęciach proponujemy dzieciom zabawy w rytm muzyki, grę na instrumentach, taniec oraz wspólne śpiewanie.

Więcej informacji chętnie udzielimy Państwu na miejscu. Zapraszamy do kontaktu z przedszkolem, które mieści się przy ul. Rzeźbiarskiej 28 w warszawskiej dzielnicy Wawer.

img

Logopedia

Logopeda pracujący z naszymi dziećmi prowadzi przesiewowe badania logopedyczne, które mają wykazać ewentualne nieprawidłowości w rozwoju mowy przedszkolaków. Jeśli logopeda stwierdzi, że dziecko potrzebuje jego wsparcia, proponuje indywidualne spotkania i wspólną pracę nad rozwojem mowy.

Więcej informacji chętnie udzielimy Państwu na miejscu. Zapraszamy do kontaktu z przedszkolem, które mieści się przy ul. Rzeźbiarskiej 28 w warszawskiej dzielnicy Wawer.

img

Przebywanie na dworze

Własny ogród i bliskość lasu powodują, że znaczną cześć dnia przebywają na dworze.
Spędzanie czasu na zewnątrz jest istotne dla dziecka, ponieważ jest prawdziwym zetknięciem ze światem oraz zjawiskami przyrodniczymi. Jest to również bardzo ważny dla dzieci czas nawiązywania kontaktów społecznych i ćwiczenia umiejętności komunikowania własnych potrzeb.
Zależenie od pory roku przeważnie dzieci spędzają na dworze pomiędzy 1,5 h (jesień-zima)
a 4,5 h (wiosna-lato). Na zewnątrz przedszkolaki wychodzą codziennie, zatrzymać Nas w środku może jedynie ogromna ulewa lub wichura. Dla dzieci rutyna jest bardzo istotnym czynnikiem poczucia bezpieczeństwa, zaś rytuał ubierania i wychodzenia do ogrodu stanowi nieodłączoną część tego procesu.

img

Porozumienie bez Przemocy (NVC)

Istotą Porozumienia bez Przemocy (NVC) jest nastawienie na obserwacje, nazywanie uczuć, uzewnętrznianie potrzeb oraz poszukiwanie drogi, która zaspokoi Nasze, bądź innych potrzeby.
Relacje opieramy na umiejętności słuchania, równości i wzajemnym szacunku bez krytyki oraz ocen. Nagrody i kary są zastąpione kontaktem, troską, zainteresowaniem,
dostrzeganiem i uważnością.
Jest to forma komunikacji, którą posługujemy się naturalnie i na co dzień zarówno do dzieci, jak i między dorosłymi.

Warsztaty dla rodziców

Otwarta Pracownia

  • Prowadzimy zajęcia w ramach „Otwartej pracowni”. Jest to dzień, kiedy dzieci zapraszają swoich rodziców, aby pokazać, jak pracują z wybraną przez siebie pomocą. Jest to cykliczna aktywność bardzo lubiana zarówno przez dzieci, jak i rodziców. W końcu, kto by nie chciał zajrzeć przez dziurkę od klucza i zobaczyć, z czym pracuje Jego pociecha?
Cicha Podróż

  • Kolejną ofertą skierowaną dla rodziców, jest tzw. „Cicha Podróż”. Jest to wieczór, podczas którego rodzice wcielają się w rolę dziecka i z Jego perspektywy, poprzez doświadczanie, odkrywają wszystkie zakamarki, po których poruszają się przedszkolaki na co dzień. Naturalnie podczas takiego wydarzenia nie może zabraknąć pysznego jedzenia i napojów.
img
image

© 2022 Przedszkole Ekologiczne
Domek Montessori

Adres

Rzeźbiarska 28
04-633 Warszawa- Anin

img
image
img
Nasze social media
img
back-to-top

Właściciel przedszkola, dyrektor, nauczyciel, terapeuta pedagogiczny

Dyrektor i właściciel przedszkola. Absolwentka studiów na kierunkach pedagogicznych:


– doradztwo zawodowe z coachingiem (licencjackie),
– edukacja przedszkolna i wczesnoszkolna (magisterskie),
– terapia pedagogiczna (magisterskie),
– zarządzanie w oświacie (podyplomowe),
które realizowała na Uczelni Korczaka w Warszawie.

Certyfikowany nauczyciel metody Marii Montessori ukończony w Polskim Instytucie
Montessori oraz absolwentka kursu Porozumienia bez Przemocy, następnie kilkumiesięcznej
superwizji z tego obszaru.
„Praca z dziećmi i dla dzieci pozwala mi spojrzeć na świat inaczej. Uczę się od Nich bycia tu
i teraz. Obserwowanie, jak się rozwijają, jak zachowują w sytuacjach z rówieśnikami daje mi
poczucie, że jestem we właściwym miejscu i co ważne z właściwymi ludźmi.
Dobór zespołu został przeze mnie dokonany w sposób niezwykle uważny i zgodnie z
wartościami wyznawanymi w przedszkolu. Dzięki temu drużyna ta jest ze sobą w
niespotykanej harmonii i przez długi czas.
Taki sam system rekrutacji jest przez nas stosowany również wobec rodzin obecnych w
przedszkolu. Taka forma współpracy z rodzinami naszych przedszkolaków pozwala na
ominięcie niepotrzebnych nieporozumień w oparciu o różne wartości właśnie. To fundament
wspólnej drogi w przedszkolu.
Mam nadzieję, że mimo moich ludzkich niedociągnięć, miejsce to jest bezpieczną przystanią
w tym pełnym zawirowań świecie zarówno dla dzieci, jak i dla Ich rodziców, ponieważ mam
świadomość, że przedszkole, to etap ważny i pełen wyzwań nie tylko dla dziecka, ale również
dla rodziców, którzy chcą mieć pewność, że zostawiają wszystko, co mają najcenniejsze w
życiu w dobrym, ciepłym i pełnym empatii Dom(k)u.
Prywatnie jestem mamą czterech chłopców, z czego dwóch miałam szczęście poznać już
chodzących po tym świecie. Jestem wdzięczna, że mogę być Ich mamą, jest to główne zajęcie
w moim życiu pozazawodowym. Poświęcam tej roli większość mojego wolnego czasu.
Chłopcy chłoną świat ucząc się w systemie edukacji domowej.
Regeneruję się poprzez zdobywanie nowej wiedzy, czytanie książek, granie w planszówki i
oglądanie dobrych filmów, które zostają we mnie jeszcze przez długi czas.”